თემატური გეგმა X კლასი

X კლასი

თემა #1 „ელექტროსტატიკა“ (20 სთ)



#
განსახილველი თემა და საკითხთა ჩამონათვალი


სთ


მოკლე შინაარსი
თემის ბოლოს მისაღწე-ვი შედეგები

აქტივობები და სასწავლო მეთოდები

სასწავლო მასალა (ლიტერატურა, რესურსები)

შენიშვნა

1
ელემენტარული მუხტი.ელექტრული მუხტის მუდმივობის კანონი
1
თემაში განიხილება ელექტროსტატიკის ძირითადი კანონები-მუხტის მუდმივობისა და კულონის კანონები.დიდი ადგილი ეთმობა ამოცანების ამოხსნას მუხტების ურთიერთქმედებასა და   ელექტრული ველის დაძაბულობა- ზე-როგორც ელექტროსტატიკური ველის ძალურ მახასიათებელზე. აქვე შეისწავლება მუხტის გადაადგილებაზე ელექტრული ველის მიერ შესრულებული მუშაობა, პოტენ ციალი, როგორც ელექტროსტატიკუ-რი ველის ენერგეტიკული მახასიათებელი. თემაში განიხილება აგრეთვე კონდენსატორის,როგორც  მუხტის დამგროვებელი მოწყობილობის პიპები,მათი ელექტროტევადობა და ენერგია.


კვლ.X.1
კვლ.X.2
კვლ.X.3
კვლ.X.4
ფიზ.X.5
ეროვნული სასწ. გეგმა 2011-2016 გვ1273-1276
აქტივობები
კვლევა და მასთან დაკავ შირებული აქტივობები.  (კვლევის მიზნის, საგანისა და  ეტაპების განსაზღვრა.კვლევითი   პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო  საშუალების  გამოყენებით.მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.)      
საშინაო და საკლასო დავალებების პრეზენტაცია.ამოცანების ამოხსნა, ტესტირებაში მონაწილეობა,პროექ-ტისა და რეფერატის პრეზენტაცია,ურთიერთსწავლება.
მეთოდები
გონებრივი იერიში,ვენის და T დიაგრამები,აზრობრივი რუკა, შედარების ცხრილები, კითხვა-პასუხი,აქტიური ლექცია, დისკუსია,შეკითხვების დაფა, სტრა- ტეგია 3-2-1  და „ვიცი,მინდა ვიცოდე, ვისწავლე’“
ლიტერატურა
1)რ.ქანთარია,თ.ჩიჩუა-ფიზიკაX. გვ.7-43
2)გ.გედენიძე,ე.ლაზარიშვილი- ფიზიკაX გვ.7-47
3)ქ.ტატიშვილი-ფიზიკა X. გვ.11-72
მასალები
შტატივი,პლასტმასისა მინისა და  ებონიტის ღეროები, აბრეშუმისა და შალის ნაჭრები,ძაფზე დაკიდებული მსუბუქი ბურთულები,ელექტრომეტრი,ღრუ სფერო,მუდმივი და ცვლადი ტევადობის კონდენსატორები,მარკერები, დიდი და პატარა ფორმატის თეთრი და ფერადი ქაღალდები,დიაგრამები,პლაკატები, ნახატები, მახაზები.
ინტერნეტრესურსი-www.physics.ge
fizika.ru, zhurnal.lib.ru, znaniya-sila.narod.ru
grups.physics.umn.edu/demo/….
შემეცნებითი პორტალი wikipedia,www.nika fizika.ru,www.google.ge საძიებო frazebi:”elektricheski zariad,eleqtricheskoe pole,emkost kondensatora”და ა.შ.


2
კულონის კანონი
1

3
ამოცანების ამოხსნა
1

4
ელექტრული ველის დაძაბულობა
1

5
ელექტრული ველის ძალწირები
1

6
ელექტრული ველი გამტარებში
1

7
ელექტრული ველი დიელექტრიკებში
1

8
ელექტროსტატი-კური ველის მუშაობა და ენერგია
2

9
ელექტროსტატი-კური ველის პოტენციალი
1

10
პოტენციალთა სხვაობა
1

11
ამოცანების ამოხსნა
1

12
ელექტროტევადობა, კონდენსატორები
1

13
ბრტყელი კონდენსატორის ელექტროტევადობა
1

14
კონდენსატორებ-ის ტიპები, კონდენსატორების შეერთება
1

15
ელექტრული ველის ენერგია,კონდენსატორის ენერგია.
1

16
ამოცანების ამოხსნა
1

17
I თავის შეჯამება
1

18
ტესტი თვითშეფა- სებისთვის
1

19
შემაჯამებელი სამუშაო #1
1




თემა #2 „ელექტრული დენი“ (23 სთ)


#
განსახილველი თემა და საკითხთა ჩამონათვალი


სთ


მოკლე შინაარსი
თემის ბოლოს მისაღწე-ვი შედეგები

აქტივობები და სასწავლო მეთოდები

სასწავლო მასალა (ლიტერატურა, რესურსები)


შენიშვნა
1
ელექტრული დენი
2
თემაში განიხილება ელექტრული დენი ,როგორც დამუხტული ნაწილაკების მიმართული, მოწესრიგებული მოძრაობა,ელექტრული დენის ძალის, ძაბვისა და წინაღობის დამოკიდებულება ერთმანეთთან და სხვა ფიზიკურ სიდიდეებთან, ომის კანონები, ელექტრული დენის მოქმედე- ბები, ვოლტ-ამპერული მახასიათებელი და მუხტების ძირითადი გადამტანები სხვადასხვა გარემოში, შესაბამისი ფორმულები და მა თი გამოყენება ამოცანების ამოხსნის დროს.
კვლ.X.1
კვლ.X.2
კვლ.X.3
კვლ.X.4
ფიზ.X.1
ფიზ.X.2

ეროვნუ-ლისასწავლოგეგმა 2011-2016 გვ1273-1276
აქტივობები
კვლევა და მასთან დაკავშირებული აქტივობები.  (კვლევის საგანისა და ეტაპების განსაზღვრა.კვლევითიპროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით.მონაცემ-თა ანალიზი და შეფასე ბა.)
საშინაო და საკლასო
დავალებების პრეზენტაცია.ამოცანების ამოხსნა,ტესტირება ში მონაწილეობა პროექტისა და რეფერატის პრეზენ- ტაცია,ურთიერთსწავლება.
მეთოდები
საბაზისო ცოდნის გააქტიურება, გონებრივი იერიში, ვენისდა T დიაგრამები, აზრობრივი რუკა, შედარების ცხრილები, კითხვა-პასუხი, აქტიური ლექცია, დის-კუსია, შეკითხვების დაფა, სტრატეგია 3-2-1  „ვიცი, მინდა ვიცოდე,  ვისწავლე“










ლიტერატურა
1).ქანთარია,.ჩიჩუაფიზიკა X. გვ.45-81
2).გედენიძე,.ლაზარიშვილი- ფიზიკა X გვ.50-122
3).ტატიშვილი-ფიზიკა X. გვ.75-144
მასალები
დენის წყაროები, ელექტროგამზომი ხელსაწყოები,რეოსტატი, სპირტქურა,გალვანური ელემენტების ბატარეა,თერმომეტრები,ჩამრთველები,ელექტრო ნათურა, წამზომი,მუდმივი დენის ქიმიური წყაროები,სარეკლამო ნათურები,ვაკუუმური დიოდები და ტრიოდები.
ინტერნეტრესურსი-www.physics.ge www.google.ge, www.tonnel.ru, nplit.ru/news/,habrahabr.ru,ionization.ru,forca.ru,gazeta.ru, moikompas.ru
შემეცნებითი პორტალი
www.ru.wikipedia.org; ru-electric.info


2
კუთრი წინაღობა
2
3
ამოცანების ამოხსნა
1
4
გამტარის წინაღობის  დამოკიდებულება  ტემპერატურაზე
2
5
დენის წყაროს ე.მ.ძალა
1
6
ომის კანონი სრული წრედისათვის
1
7
ამოცანების ამოხსნა
1
8
შემაჯამებელი სამუშაო #2
1
9
ელექტრული დენი ლითონებში
1
10
ელექტრული დენი სითხეებში
1
11
ფარადეის კანონები
1
12
მუდმივი დენის ქიმიური წყაროები
1
13
 ელექტრული დენი აირში
1
14
ელექტრული დენი ვაკუუმში, ვაკუუმიანი დიოდი.
1
15
ნახევარგამტარები. ნახევარგამტართა საკუთარი გამტარო- ბა
1
16
ნახევარგამტართა მინერევული გამტა- რობა
1
17
N და p ტიპის ნახევარგამტარების კონტაქტი
1
18
II თავის შეჯამება
1
19
ტესტი თვითშეფა- სებისთვის
1

20
შემაჯამებელი სამუშაო #3
1

თემა #3   ”მაგნიტური ველი“   (22 სთ)



#
განსახილველი თემა და საკითხთა ჩამონათვალი


სთ


მოკლე შინაარსი
თემის ბოლოს მისაღწე-ვი შედეგები
აქტივობები და სასწავლო მეთოდები
სასწავლო მასალა (ლიტერატურა, რესურსები)

შენიშვნა

1
მაგნიტური ველი.დენიანი გამტარების ურთიერთქმედება

1
თემაში განიხილება მატერიის ერთ-ერთი ფორმის მაგნიტური ველის თვისებები, მისი მახასიათებლები და მოქმედება როგორც უძრავ მუხტზე, ასევე მოძრავზე. აგრეთვე განიხილება ინდუქციისა და თვითინდუქციის მოვლენები, ელექტროგამზომი ხელსაწყოების ამპერმეტრის, ვოლტმეტრის,გალვანომეტრისა და ომმეტრის მოწყობილობა და მოქმედების პრინციპები.
კვლ.X.1
კვლ.X.2
კვლ.X.3
კვლ.X.4
ფიზ.X.1
ფიზ.X.2
ეროვნუ-ლი სასწავ- ლო გეგმა 2011-2016 გვ1273-1276
აქტივობები
კვლევა და მასთან დაკავშირებული აქტივობები.  (კვლევის საგანისა და ეტაპების განსაზღვრა.კვლევითიპროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებისგამოყენებით.მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.)
   საშინაო და საკლასო
დავალებების პრეზენტაცია.   ამოცანების ამოხსნა,  ტესტირებაში მონაწილეობა პროექტისა და რეფერატის პრეზენტაცია, ურთიერთსწავლება.
   
მეთოდები
საბაზისოცოდნისგააქტიურება,
გონებრივი იერიში, ვენისა და T დიაგრამები, აზრობრივი რუკა, შედარების ცხრილები, კითხვა-პასუხი,აქტიური ლექცია, დისკუსია, შეკითხვების დაფა, სტრატეგია 3-2-1  „ვიცი,მინდა ვიცოდე, ვისწავლე’’


ლიტერატურა

1).ქანთარია,.ჩიჩუა-ფიზიკა X. გვ.83-109
2).გედენიძე,.ლა-ზარიშვილი-  
ფიზიკა X . გვ125-136
3).ტატიშვილი-ფიზიკა X. გვ.10-135

მასალები
მაგნიტური ისრე- ბი,რკინის ნაქლიბი, დენის წყაროები, სასწორი,საწო-
ნები, გამტარი მავთუ ლი,ბრტყელი და  ზოლოვანი მაგნი- ტები, ჩამრთველი,
ელექტროგამზომი ხელსაწყოები: ამპერმეტრი, ვოლ- ტმეტრი,გალვანო-მეტრი და ომმეტრი

ინტერნეტრესურსი-
www.yandex.ru

  2
მაგნიტური ველის ინდუქცია
1

3
მაგნიტური ველის ინდუქციის ვექტორის მიმართულება
1
 4
მაგნიტური ნაკადი
1

 5
ამპერის ძალა

2
  6
ლორენცის ძალა
2

7
ელექტრომაგნიტური ინდუქცია
1
8
ლენცის წესი
   1
9
ელექტრომაგნიტური ინდუქციის კანონი
1
10
თვითინდუქცია, ინდუქციურობა
    1
 11
ნივთიერების მაგნი- ტური თვისებები
1

12
ელექტროგამზომი ხელსაწყოები
1
13
IIIთავის შეჯამება
1
14
ტესტი თვითშეფა- სებისთვის
1
15
შემაჯამებელი სამუშაო #4
1
16
თემა#1,#2 და #3-ის განმეორება
2
17
შემაჯამებელი სამუშაო #5
1
18
სარეზერვო დრო
2





Комментариев нет:

Отправить комментарий