X კლასი
თემა #1 „ელექტროსტატიკა“ (20 სთ)
|
|||||||||||||
#
|
განსახილველი თემა და საკითხთა ჩამონათვალი
|
სთ
|
მოკლე შინაარსი
|
თემის ბოლოს მისაღწე-ვი შედეგები
|
აქტივობები და სასწავლო მეთოდები
|
სასწავლო მასალა (ლიტერატურა, რესურსები)
|
შენიშვნა
|
||||||
1
|
ელემენტარული მუხტი.ელექტრული მუხტის მუდმივობის კანონი
|
1
|
თემაში განიხილება ელექტროსტატიკის ძირითადი კანონები-მუხტის
მუდმივობისა და კულონის კანონები.დიდი ადგილი ეთმობა ამოცანების ამოხსნას მუხტების
ურთიერთქმედებასა და ელექტრული ველის დაძაბულობა- ზე-როგორც ელექტროსტატიკური
ველის ძალურ მახასიათებელზე. აქვე შეისწავლება მუხტის გადაადგილებაზე ელექტრული ველის
მიერ შესრულებული მუშაობა, პოტენ ციალი, როგორც ელექტროსტატიკუ-რი ველის ენერგეტიკული
მახასიათებელი. თემაში განიხილება აგრეთვე კონდენსატორის,როგორც მუხტის დამგროვებელი მოწყობილობის პიპები,მათი
ელექტროტევადობა და ენერგია.
|
კვლ.X.1
კვლ.X.2
კვლ.X.3
კვლ.X.4
ფიზ.X.5
ეროვნული სასწ.
გეგმა 2011-2016 გვ1273-1276
|
აქტივობები
კვლევა და მასთან დაკავ შირებული აქტივობები. (კვლევის მიზნის, საგანისა და ეტაპების განსაზღვრა.კვლევითი პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.მონაცემთა
წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით.მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.)
საშინაო და საკლასო დავალებების პრეზენტაცია.ამოცანების
ამოხსნა, ტესტირებაში მონაწილეობა,პროექ-ტისა და რეფერატის პრეზენტაცია,ურთიერთსწავლება.
მეთოდები
გონებრივი იერიში,ვენის და T დიაგრამები,აზრობრივი
რუკა, შედარების ცხრილები, კითხვა-პასუხი,აქტიური ლექცია, დისკუსია,შეკითხვების დაფა,
სტრა- ტეგია 3-2-1 და „ვიცი,მინდა ვიცოდე,
ვისწავლე’“
|
ლიტერატურა
1)რ.ქანთარია,თ.ჩიჩუა-ფიზიკაX. გვ.7-43
2)გ.გედენიძე,ე.ლაზარიშვილი- ფიზიკაX გვ.7-47
3)ქ.ტატიშვილი-ფიზიკა X. გვ.11-72
მასალები
შტატივი,პლასტმასისა
მინისა და ებონიტის ღეროები, აბრეშუმისა
და შალის ნაჭრები,ძაფზე დაკიდებული მსუბუქი ბურთულები,ელექტრომეტრი,ღრუ სფერო,მუდმივი
და ცვლადი ტევადობის კონდენსატორები,მარკერები, დიდი და პატარა ფორმატის თეთრი და
ფერადი ქაღალდები,დიაგრამები,პლაკატები, ნახატები, მახაზები.
ინტერნეტრესურსი-www.physics.ge
fizika.ru, zhurnal.lib.ru,
znaniya-sila.narod.ru
grups.physics.umn.edu/demo/….
შემეცნებითი პორტალი wikipedia,www.nika
fizika.ru,www.google.ge საძიებო frazebi:”elektricheski zariad,eleqtricheskoe
pole,emkost kondensatora”და ა.შ.
|
|
||||||
2
|
კულონის კანონი
|
1
|
|||||||||||
3
|
ამოცანების ამოხსნა
|
1
|
|||||||||||
4
|
ელექტრული ველის დაძაბულობა
|
1
|
|||||||||||
5
|
ელექტრული ველის ძალწირები
|
1
|
|||||||||||
6
|
ელექტრული ველი გამტარებში
|
1
|
|||||||||||
7
|
ელექტრული ველი დიელექტრიკებში
|
1
|
|||||||||||
8
|
ელექტროსტატი-კური ველის მუშაობა და ენერგია
|
2
|
|||||||||||
9
|
ელექტროსტატი-კური ველის პოტენციალი
|
1
|
|||||||||||
10
|
პოტენციალთა სხვაობა
|
1
|
|||||||||||
11
|
ამოცანების ამოხსნა
|
1
|
|||||||||||
12
|
ელექტროტევადობა, კონდენსატორები
|
1
|
|||||||||||
13
|
ბრტყელი კონდენსატორის ელექტროტევადობა
|
1
|
|||||||||||
14
|
კონდენსატორებ-ის ტიპები, კონდენსატორების შეერთება
|
1
|
|||||||||||
15
|
ელექტრული ველის ენერგია,კონდენსატორის ენერგია.
|
1
|
|||||||||||
16
|
ამოცანების ამოხსნა
|
1
|
|||||||||||
17
|
I თავის შეჯამება
|
1
|
|||||||||||
18
|
ტესტი თვითშეფა- სებისთვის
|
1
|
|||||||||||
19
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #1
|
1
|
|||||||||||
|
|||||||||||||
თემა #2 „ელექტრული დენი“ (23 სთ)
|
|||||||||||||
#
|
განსახილველი
თემა და საკითხთა ჩამონათვალი
|
სთ
|
მოკლე შინაარსი
|
თემის ბოლოს მისაღწე-ვი შედეგები
|
აქტივობები და სასწავლო მეთოდები
|
სასწავლო მასალა (ლიტერატურა, რესურსები)
|
შენიშვნა
|
||||||
1
|
ელექტრული დენი
|
2
|
თემაში განიხილება ელექტრული დენი ,როგორც დამუხტული
ნაწილაკების მიმართული, მოწესრიგებული მოძრაობა,ელექტრული დენის ძალის, ძაბვისა და
წინაღობის დამოკიდებულება ერთმანეთთან და სხვა ფიზიკურ სიდიდეებთან, ომის კანონები,
ელექტრული დენის მოქმედე- ბები, ვოლტ-ამპერული მახასიათებელი და მუხტების ძირითადი
გადამტანები სხვადასხვა გარემოში, შესაბამისი ფორმულები და მა თი გამოყენება ამოცანების
ამოხსნის დროს.
|
კვლ.X.1
კვლ.X.2
კვლ.X.3
კვლ.X.4
ფიზ.X.1
ფიზ.X.2
ეროვნუ-ლისასწავლოგეგმა
2011-2016 გვ1273-1276
|
აქტივობები
კვლევა და მასთან დაკავშირებული აქტივობები. (კვლევის
საგანისა და ეტაპების განსაზღვრა.კვლევითიპროცედურის
განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების
გამოყენებით.მონაცემ-თა ანალიზი და შეფასე ბა.)
საშინაო და საკლასო
დავალებების პრეზენტაცია.ამოცანების ამოხსნა,ტესტირება ში მონაწილეობა პროექტისა და რეფერატის
პრეზენ- ტაცია,ურთიერთსწავლება.
მეთოდები
საბაზისო ცოდნის გააქტიურება, გონებრივი იერიში, ვენისდა T დიაგრამები, აზრობრივი რუკა, შედარების ცხრილები, კითხვა-პასუხი, აქტიური ლექცია, დის-კუსია, შეკითხვების დაფა, სტრატეგია
3-2-1 „ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე“
|
ლიტერატურა
1)რ.ქანთარია,თ.ჩიჩუაფიზიკა X. გვ.45-81
2)გ.გედენიძე,ე.ლაზარიშვილი- ფიზიკა X გვ.50-122
3)ქ.ტატიშვილი-ფიზიკა X. გვ.75-144
მასალები
დენის წყაროები,
ელექტროგამზომი ხელსაწყოები,რეოსტატი, სპირტქურა,გალვანური ელემენტების ბატარეა,თერმომეტრები,ჩამრთველები,ელექტრო
ნათურა, წამზომი,მუდმივი დენის ქიმიური წყაროები,სარეკლამო ნათურები,ვაკუუმური დიოდები
და ტრიოდები.
ინტერნეტრესურსი-www.physics.ge
www.google.ge, www.tonnel.ru, nplit.ru/news/,habrahabr.ru,ionization.ru,forca.ru,gazeta.ru,
moikompas.ru
შემეცნებითი პორტალი
www.ru.wikipedia.org;
ru-electric.info
|
|
||||||
2
|
კუთრი წინაღობა
|
2
|
|||||||||||
3
|
ამოცანების ამოხსნა
|
1
|
|||||||||||
4
|
გამტარის წინაღობის დამოკიდებულება ტემპერატურაზე
|
2
|
|||||||||||
5
|
დენის წყაროს ე.მ.ძალა
|
1
|
|||||||||||
6
|
ომის კანონი სრული წრედისათვის
|
1
|
|||||||||||
7
|
ამოცანების ამოხსნა
|
1
|
|||||||||||
8
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #2
|
1
|
|||||||||||
9
|
ელექტრული დენი ლითონებში
|
1
|
|||||||||||
10
|
ელექტრული დენი სითხეებში
|
1
|
|||||||||||
11
|
ფარადეის კანონები
|
1
|
|||||||||||
12
|
მუდმივი დენის ქიმიური წყაროები
|
1
|
|||||||||||
13
|
ელექტრული
დენი აირში
|
1
|
|||||||||||
14
|
ელექტრული დენი ვაკუუმში, ვაკუუმიანი დიოდი.
|
1
|
|||||||||||
15
|
ნახევარგამტარები. ნახევარგამტართა საკუთარი გამტარო-
ბა
|
1
|
|||||||||||
16
|
ნახევარგამტართა მინერევული გამტა- რობა
|
1
|
|||||||||||
17
|
N და p ტიპის ნახევარგამტარების კონტაქტი
|
1
|
|||||||||||
18
|
II თავის შეჯამება
|
1
|
|||||||||||
19
|
ტესტი თვითშეფა- სებისთვის
|
1
|
|||||||||||
20
|
შემაჯამებელი
სამუშაო #3
|
1
|
|||||||||||
თემა #3 ”მაგნიტური ველი“ (22 სთ)
|
|||||||||||||
#
|
განსახილველი თემა და საკითხთა ჩამონათვალი
|
სთ
|
მოკლე შინაარსი
|
თემის ბოლოს მისაღწე-ვი შედეგები
|
აქტივობები და სასწავლო მეთოდები
|
სასწავლო მასალა (ლიტერატურა, რესურსები)
|
შენიშვნა
|
||||||
1
|
მაგნიტური ველი.დენიანი გამტარების ურთიერთქმედება
|
1
|
თემაში განიხილება მატერიის ერთ-ერთი ფორმის მაგნიტური
ველის თვისებები, მისი მახასიათებლები და მოქმედება როგორც უძრავ მუხტზე, ასევე მოძრავზე.
აგრეთვე განიხილება ინდუქციისა და თვითინდუქციის მოვლენები, ელექტროგამზომი ხელსაწყოების
ამპერმეტრის, ვოლტმეტრის,გალვანომეტრისა და ომმეტრის მოწყობილობა და მოქმედების პრინციპები.
|
კვლ.X.1
კვლ.X.2
კვლ.X.3
კვლ.X.4
ფიზ.X.1
ფიზ.X.2
ეროვნუ-ლი სასწავ- ლო გეგმა 2011-2016 გვ1273-1276
|
აქტივობები
კვლევა და მასთან
დაკავშირებული აქტივობები. (კვლევის საგანისა და ეტაპების განსაზღვრა.კვლევითიპროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებისგამოყენებით.მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.)
საშინაო
და საკლასო
დავალებების პრეზენტაცია. ამოცანების
ამოხსნა, ტესტირებაში მონაწილეობა პროექტისა და რეფერატის
პრეზენტაცია, ურთიერთსწავლება.
მეთოდები
საბაზისოცოდნისგააქტიურება,
გონებრივი იერიში, ვენისა და T დიაგრამები, აზრობრივი რუკა, შედარების ცხრილები, კითხვა-პასუხი,აქტიური ლექცია, დისკუსია, შეკითხვების დაფა, სტრატეგია
3-2-1 „ვიცი,მინდა ვიცოდე, ვისწავლე’’
|
ლიტერატურა
1)რ.ქანთარია,თ.ჩიჩუა-ფიზიკა X. გვ.83-109
2)გ.გედენიძე,ე.ლა-ზარიშვილი-
ფიზიკა X . გვ125-136
3)ქ.ტატიშვილი-ფიზიკა X. გვ.10-135
მასალები
მაგნიტური ისრე- ბი,რკინის ნაქლიბი, დენის წყაროები, სასწორი,საწო-
ნები, გამტარი
მავთუ ლი,ბრტყელი და ზოლოვანი მაგნი- ტები,
ჩამრთველი,
ელექტროგამზომი
ხელსაწყოები: ამპერმეტრი, ვოლ- ტმეტრი,გალვანო-მეტრი და ომმეტრი
ინტერნეტრესურსი-
www.yandex.ru
|
|
||||||
2
|
მაგნიტური ველის ინდუქცია
|
1
|
|||||||||||
3
|
მაგნიტური ველის
ინდუქციის ვექტორის მიმართულება
|
1
|
|||||||||||
4
|
მაგნიტური ნაკადი
|
1
|
|||||||||||
5
|
ამპერის ძალა
|
2
|
|||||||||||
6
|
ლორენცის ძალა
|
2
|
|||||||||||
7
|
ელექტრომაგნიტური
ინდუქცია
|
1
|
|||||||||||
8
|
ლენცის წესი
|
1
|
|||||||||||
9
|
ელექტრომაგნიტური
ინდუქციის კანონი
|
1
|
|||||||||||
10
|
თვითინდუქცია,
ინდუქციურობა
|
1
|
|||||||||||
11
|
ნივთიერების
მაგნი- ტური თვისებები
|
1
|
|||||||||||
12
|
ელექტროგამზომი
ხელსაწყოები
|
1
|
|||||||||||
13
|
IIIთავის შეჯამება
|
1
|
|||||||||||
14
|
ტესტი თვითშეფა-
სებისთვის
|
1
|
|||||||||||
15
|
შემაჯამებელი სამუშაო #4
|
1
|
|||||||||||
16
|
თემა#1,#2 და
#3-ის განმეორება
|
2
|
|||||||||||
17
|
შემაჯამებელი სამუშაო #5
|
1
|
|||||||||||
18
|
სარეზერვო დრო
|
2
|
|||||||||||
|
|||||||||||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий