თემატური გეგმა XI კლასი

XI კლასი

თემა #1 „მექანიკური რხევები და ტალღები“ (14 სთ)


#
განსახილველი თემა და საკითხთა ჩამონათვალი


სთ


მოკლე შინაარსი
თემის ბოლოს მისაღწე-ვი შედეგები

აქტივობები და სასწავლო მეთოდები

სასწავლო მასალა (ლიტერატურა, რესურსები)

შენიშვნა
1
მექანიკური რხევა
1
თემაში განიხილება მექანიკური რხევების მახასიათებელი ძირითადი ფიზიკური სიდიდეები-პერიოდი,სიხშირე, ამპლიტუდა, აგრეთვე ჰარმონიული რხევა, მისი განტოლება და კოორდინატის დროზე დამოკიდებულების გრაფიკები.გრაფიკის მეშვეობით განტოლების ცაწერა და პირიქით.
შეისწავლება მექანიკური ტალღები,როგორც რხევის გავრცელება დრეკად გარემოში,განივი და
 გრძივი ტალღა, მათი სიჩქარე, სიხშირე და
 ტალღის სიგრძე.
თემაში განიხილება  ბგერა,მისი წყაროები,წარმოქმნა, გავრცელება,არეკლვა,შთანთქმა,აღქმა  და სიჩქარე სხვადასხვა  გარემოში,ინფრა და ულტრაბგერები.
კვლ.XI.1
კვლ.XI.2
კვლ.XI.3
კვლ.XI.4
ფიზ.XI.5
ეროვნული სასწ. გეგმა 2011-2016 გვ1273-1276
აქტივობები
კვლევა და მასთან დაკავ -შირებული აქტივობები.  (კვლევის საგანისა და  ეტაპების განსაზღვრა.კვლევითი   პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო  საშუალების  გამოყენებით.მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.)      
საშინაო და საკლასო დავალებების პრეზენტაცია.ამოცანების ამოხსნა, ტესტირებაში მონაწილეობა,პროექ-ტისა და რეფერატის პრეზენტაცია,ურთი-ერთსწავლება.
მეთოდები
გონებრივი იერიში,ვენის და T დიაგრამები,აზრობრივი რუკა, შედარების ცხრილები, კითხვა-პასუხი,აქტიური ლექცია,დისკუსია,შეკითხვების დაფა, სტრა- ტეგია 3-2-1  და „ვიცი,მინდა ვიცოდე, ვისწავლე’“
ლიტერატურა
1)რ.ქანთარია,თ.ჩიჩუა-ფიზიკაXI. გვ.8-32
2)გ.გედენიძე,ე.ლაზარიშვილი- ფიზიკაXI გვ40-59
3)ქ.ტატიშვილი-ფიზიკა XI. გვ.60-72
მასალები
მათემატიკური და ზამბარიანი საქანი,შტატივი,წამზომი,სახაზავი,სხვადასხვა მასის ბურთულები,კორპის ნაჭერი,დრეკადი ზონარი,მაგიდის ჩოგბურთის ბურთი,ძელაკი,პიპეტი,კამერტონი,ტალღური მანქანა,დასარტყამი და სიმებიანი საკრავი ინსტრუმენტები.





ინტერნეტრესურსი-www.physics.ge
 საძიებო ფრაზა kllt1p1(5,6,7,8,9)
შემეცნებითი პორტალი wikipedia

2
მექანიკური რხევების ექსპერიმენტული შესწავლა
1
3
თავისუფალი რხევა
2
4
მათემატიკური საქანი
1
5
ზამბარაზე დაკიდებული ტვირთის რხევა
1
6
იძულებითი რხევები. რეზონანსი
1
7
მექანიკური ტალღები.განივი და გრძივი ტალღა
1
8
მექანიკური ტალღების თვისებების ექსპერიმენტული შესწავლა
1
9
რა არის ბგერა
1
10
ბგერის გავრცელება
1
11
ბგერის თვისებების ექსპერიმენტული შესწავლა
1
12
I თავის შეჯამება
1
13
შემაჯამებელი სამუშაო #1
1


თემა #2 „ელექტრომაგნიტური რხევები და ტალღები“ (11 სთ)

#
განსახილველი თემა და საკითხთა ჩამონათვალი


სთ


მოკლე შინაარსი
თემის ბოლოს მისაღწე-ვი შედეგები
აქტივობები და სასწავლო მეთოდები
სასწავლო მასალა (ლიტერატურა, რესურსები)

შენიშვნა
1
ელექტრომაგნიტური რხევები
1
თემაში განიხილება ანალოგია მექანი კურ და ელექტრო მაგნიტურ რხევებს შორის.თავისუფა-ლი ელექტრული რხევები და რხევითი კონტუ -რი,ელექტრომაგნიტური ტალღის წარმოქმნა და მისი ბუნება, სინათლე,რო-გორც ელექტრო მაგნიტური ტალღა და ა.შ.
კვლ.XI.1
კვლ.XI.2
კვლ.XI.3
კვლ.XI.4
ფიზ.XI.6
ეროვნუ-ლისასწავლოგეგმა 2011-2016 გვ1273-1276
აქტივობები
კვლევა და მასთან დაკავშირებული აქტივობები.  (კვლევის საგანისა და ეტაპების განსაზღვრა.კვლევითიპროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით.მონაცემ-თა ანალიზი და შეფასე ბა.)
საშინაო და საკლასო
დავალებების პრეზენტაცია.ამოცანების ამოხსნა,ტესტირება ში მონაწილეობა პროექტისა და რეფერატის პრეზენ- ტაცია,ურთიერთსწავლება.
მეთოდები
საბაზისო ცოდნის გააქტიურება,გონებრივიიერიში,ვენისდა T დიაგრამები,აზრობრივირუკა, შედარებისცხრილები, კითხვა-პასუხი,აქტიურილექცია,დისკუსია,
შეკითხვებისდაფა, სტრატეგია 3-2-1  „ვიცი,მინდავიცოდე, ვისწავლე

ექსკურსია
სამტრედიის რ-ნის სოფ. ბაშის ჰეს-ში








ლიტერატურა
1).ქანთარია,.ჩიჩუა-ფიზიკა XI. გვ.33-50
2).გედენიძე,.ლაზარიშვილი- ფიზიკა XI
3).ტატიშვილი-ფიზიკა XI. გვ.190-210
მასალები
ცვლადი დენის გენერა- ტორისა და ტრანსფორმა-ტორის მოდე- ლი,პლაკატე- ბი.
ინტერნეტრესურსი-www.physics.ge საძიებო ფრაზა kllt2p1(2,3,4,5,6,7,8,9)
www.google.ge,,შემეცნებითი პორტალი
www.ru.wikipedia.org; ru-electric.info; opel.auto.ru


2
ანალოგია მექანიკურ და ელექტრომაგნიტურ რხევებს შორის. რხევი თი კონტური
1
3
ცვლადი დენი
1
4
ცვლადი დენის გენერატორი
1
5
ძაბვისა და დენის ძალის ეფექტური მნიშ ვნელობები. სიმძლავრე
1
6
ცვლადი დენის გენერატორი
1
7
ელექტროენერგიის გადაცემა. ტრანსფორმა-ტორი
1
8
ელექტრომაგნიტური ტალღის ბუნება
1
9
ელექტრომაგნიტური ტალღის სკალა
1
10
II თავის შეჯამება
1
11
შემაჯამებელი სამუშაო #2
1

თემა #3 „მოლეკულური ფიზიკა და თერმოდინამიკა“ (32 სთ)


#
განსახილველი თემა და საკითხთა ჩამონათვალი


სთ


მოკლე შინაარსი
თემის ბოლოს მისაღწე-ვი შედეგები
აქტივობები და სასწავლო მეთოდები
სასწავლო მასალა (ლიტერატურა, რესურსები)

შენიშვნა

1
მოლეკულურ-კინეტიკური თეორიის საფუძვლები

2
თემაში განიხილება მოლეკულურ-კინე ტიკური თეორიის საფუძვლები,დიფუზიის სიჩქარის დამოკიდებულება ტემპერატურასა და ნივთიერების აგრეგატულ მდგომარეობაზე,ნივთიერების თვისებების  დამოკიდებულება მათმოლეკულურ აგებულებაზე,იდეალური აირი,მისი წნევის დამოკიდებულება მოლეკულის საშუალო კვადრატულ სიჩქარესა და კინეტიკურ ენერგიაზე.ავოგადროს კანონი. ამავე თემაში შეისწავლება ტემპერატურა,როგორც ნივთიერების სითბური წონასწორობის ზომა,მენდე- ლეევ-კლაპეირონის განტოლება,იზოპროცესები,თერმოდინა-მიკის კანონები,სითბური ძრავების მოქმედების ძირითადი პრინციპები. ფაზური გადასვლების თავისებურებები,ჰაერის ტენიანობა და მისი გამზომი ხელსაწყოები,აბსოლუტური და ფარდობითი ტენიანობა
კვლ.XI.1
კვლ.XI.2
კვლ.XI.3
კვლ.XI.4
ფიზ.XI.6
ეროვნუ-ლი სასწავ- ლო გეგმა 2011-2016 გვ1273-1276
აქტივობები
კვლევა და მასთან დაკავშირებული აქტივობები.  (კვლევის საგანისა და ეტაპების განსაზღვრა.კვლევითიპროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებისგამოყენებით.მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.)
   საშინაო და საკლასო
დავალებების პრეზენ
ტაცია.ამოცანების ამოხსნა,ტესტირებაში მონაწილეობა პროექტისა და რეფერატის პრეზენ- ტაცია,ურთიერთსწავლება.
   
მეთოდები
საბაზისოცოდნისგააქტიურება,გონებრივიიერიში,ვენისდა T დიაგრამები,აზრობრივირუკა, შედარებისცხრილები, კითხვა-პასუხი,აქტიურილექცია,დისკუსია, შეკითხვების დაფა, სტრატეგია 3-2-1  „ვიცი,მინდა ვიცოდე, ვისწავლე’’
სასურველია ექსკურსია მეტეოროლოგიურ სადგურში ან კოპიტნარის აეროპორტის მეტეოროლოგიურ ცენტრში
ლიტერატურა
1).ქანთარია,.ჩიჩუა-ფიზიკა XI. გვ.51-102
2).გედენიძე,.ლაზარიშვილი- ფიზიკა XI გვ.122-129
3).ტატიშვილი-ფიზიკა XI. გვ.73-137
მასალები
კრისტალური და ამორფული სხეულები:მინა,ქარსი,მარილი,შაქარი,გრაფიტი,ალმასი,პლაკატები,თერმომეტრი,სპირტქურა,წყალი, მასალები წყლის დუღილზე   დაკვირვებისთვის,შიგაწვის ძრავისა და ორთქლის მანქანის მოდელი,ფსიქრომეტრი,დნმ-ის მოდელი,დიფუზიის შესწავლისთვის საჭირორესურსი.
ინტერნეტრესურსი-
www.physics.ge საძიებო ფრაზა kllt2p1(2,3,4,5,6,7,8,9)
www.google.ge, ,შემეცნებითიპორტალიwikipedia


2
მოლეკულურ-კინე ტიკური თეორიის II დებულება

1
3
დიფუზია
1

4
მოლეკულურ-კინე ტიკური თეორიის IIIდებულება

1

5
ნივთიერების აგრეგატული მდგომარეობები

1

6
იდეალური აირის მოლეკულურ-კინეტიკური თეორია 

2
7
შტერნის ცდა
1
8
ამოცანების ამოხ- სნა
1
9
შემაჯამებელი სამუშაო #3
1
10
ტემპერატურა
    1

11
აბსოლუტური ტემპერატურა,აბსოლუტური ნული

1
12
იდეალური აირის მდგომარეობის განტოლება
1
13
ბოილ-მარიოტის კანონი
1
14
გეი-ლუსაკის კანონი
1
15
შარლის კანონი
1
16
იდეალური აირის კანონები
1
17
მუშაობა თერმოდინამიკაში
1
18
შინაგანი ენერგია
1
19
თერმოდინამიკისI კანონი
1

20
თერმოდინამიკის I კანონის გამოყენება სხვადასხვა პროცესებისათვის

1
21
თერმოდინამიკის II კანონი
2
22
სითბური ძრავები
1
23
კარნოს ციკლი
1
24
ორთქლადქცევა,ნაჯერი ორთქლი
1
25
დუღილი
1
26
ჰაერის ტენიანობა
1
27
ნამის წერტილი.ჰაერის ტენიანობის გამზომი ხელსაწყოები
1
28
IIIთავის შეჯამება
1
29
შემაჯამებელი სამუშაო #4
1

თემა #4 „ა ტ ო მ ი ‘’ (13 სთ)


#
განსახილველი თემა და საკითხთა ჩამონათვალი


სთ


მოკლე შინაარსი
თემის ბოლოს მისაღწე-ვი შედეგები

აქტივობები და სასწავლო მეთოდები

სასწავლო მასალა (ლიტერატურა, რესურსები)


შენიშვნა
1
რეზერფორდის ცდა.ატომის პლანეტარული მოდელი
1
თემაში შეისწავლება ატომის პლანეტარული მოდელი,რადიოაქტივობა,α,β,  გამოსხივება,ნახევარდაშლის პერიოდი,რადიოაქტიური ნივთიერების გამოსხივების ბიოლოგიური ზემოქმედება, ბირთვული ურთიერთქმედება,მისი შედარება გრავიტაციულ და ელექტრომაგნი-ტურ ურთიერთქმე- დებასთან,ჯაჭვური ბირთვული რეაქციების სქემატური აღწერა ატომური რეაქტორის მუშაობის პრინციპი,ბირთვუ-
ლი ენერგიის გამოყენება მშვიდობიანი და სამხედრო მიზნებისათვის,ბირთვუ-
ლი ენერგიის გამოყენების გავლენა გარემოზე
კვლ.XI.1
კვლ.XI.2
კვლ.XI.3
კვლ.XI.4
ფიზ.XI.8
ფიზ.XI.9
ეროვნუ-ლი სასწავ-ლო გეგმა 2011-2016 გვ1273-1276
აქტივობები
კვლევა და მასთან დაკავშირებული აქტივობები.
საშინაო და საკლასო დავალებების პრეზენტაცია.ამოცანებისამოხსნა, ტესტირებაში მონაწილეობა,პროექტისა და რეფერატის პრეზენტაცია,თვითშეფასება და ურთიერთშე- ფასება,ჯგუფური მეცა- დინეობის პრეზენ -ტაცია,ურთიერთსწავ-ლება.
მეთოდები
საბაზისო-ცოდნის-გააქტიურება,გონებრივიიერიში,ვენისდა T დიაგრამები,აზრობრივირუკა, შედარებისცხრილები, კითხვა-პასუხი,აქტიურილექცია,დისკუსია, შეკითხვების დაფა, სტრატეგია 3-2-1  „ვიცი,მინდა ვიცოდე, ვისწავლე’’
ლიტერატურა
1).ქანთარია,.ჩიჩუა-ფიზიკა XI. გვ.103-125
2).გედენიძე,.ლაზარიშვილი- ფიზიკა XI გვ.152-161
3).ტატიშვილი-ფიზიკა XI. გვ.139
ინტერნეტრესურსი-
Google.ge(ru)
 საძიებო ფრაზა
 kllt4p1(2-17)


2
რადიოაქტიური დაშლის ფიზიკური ბუნება
1
3
ატომბირთვის რადიოაქტიური გარდაქმნები
1
4
რადიოაქტიური დაშლის კანონი,ნახევარ-დაშლის პერიო- დი.
1
5
რადიოაქტივო-ბის გამოყენება არქეოლოგიაში,მედიცინასა და ბიოლოგიაში
1
6
ატომის ბირთვის აღნაგობა
1
7
ბირთვული ძალები
1
8
ატომის ბირთვის ბმის ენერგია, მასის დეფექტი
1
9
ჯაჭვური რეაქციები
1
10
ბირთვული რეაქტორი
1
11
ბირთვული სინთეზის რეაქციები
1
12
IV თავის შეჯამება
1
13
შემაჯამებელი სამუშაო #5
1


Комментариев нет:

Отправить комментарий